perjantai 11. marraskuuta 2011

Alku

Olen ”pienten” rohkaisujen jälkeen nyt aloittamassa kirjablogia. En ole koskaan blogannut, joten tämä on vielä vierasta minulle. Mutta yritetään ainakin siitäkin huolimatta, että itsekriittinen minäni pohtii, osaanko ollenkaan pukea ajatuksiani sanoiksi. Olen kyllä innokas kirjablogien lukija, joten hyviä esikuvia minulla ainakin on!
Jo pienestä lapsesta asti kirjat ovat olleet minulle tärkeä osa elämää. Käytän lukemiseen suuren osan vapaa-ajastani, ja luen kirjoja melko laidasta laitaan. Scifi-, fantasia- ja sarjakuvakirjat jäävät kyllä vähemmälle. Myös runoja ja novelleja luen harmillisen vähän.
Suosikkikirjailijoiden nimeäminen on vaikeaa, mutta tällä hetkellä voisin suosikeikseni mainita mm. Ian McEwanin ja Paul Austerin. Luen myös paljon kotimaista kirjallisuutta ja dekkareita.
Pian lisään ihka ensimmäisen kirja-arvioni!

4 kommenttia:

  1. Päätin tulla vastavierailulle blogiisi ja ryhtyä lukijaksesi saman tien! :) Erityisesti kiinnostuksesi Paul Austeriin kuulostaa mielenkiintoiselta, nyt kun olen itsekin törmännyt kirjailijaan ja todennut hyväksi! :)

    VastaaPoista
  2. Oikein paljon tervetuloa! Toivottavasti ehditään molemmat lukea paljon Paul Austeria tänä vuonna! Minä olen lukenut häneltä ainoastaan Sattumuksia Brooklynissä ja Näkymättömän!

    VastaaPoista
  3. Tervetuloa kirjabloggaajien kiehtovaan kirjamereen!

    Minun blogissani Ian McEwan on ainoa, jota ei saa kukaan kommenteissa moittia;-) Minä saan. Kun hän teki Poltteen, siinä oli liikaa fysiikkaa, joten Austerin täysin nero kirja Näkymätön päihitti eka kerran rakkaan McEwaninini.

    Varo ettei sinulle käy kuten minulle: Aloitin ystävänpäivänä 2009, kun mieheni oli mitään minulle kertomatta kerrankin päättänyt yllättää vaimonsa. Minä sanoin, että 'yli kuolleen ruumiini tuohon alan'. Enen kuin puoliyö koitti olivat ekat tekstit tuutissa ja sen jälkeen on tullut jo noin 3000 postausta ja satoja kirjoja. Kesällä on sisäänvetona puutarhaa yms. esim. Tuntuu ettei aika riitä enää mihinkään.

    Tämä on silti hauskaa, vaikka olisikin jo riippuvuutta. Ei niin paha riippuvus, on sitä pahempaikin kuultu.

    VastaaPoista
  4. Leena, tervetuloa lämpimästi lukijaksi! Sinulla on aivan valtavan ihana blogi, lisäksi lukutahtisi ja postaustesi laatu ovat ihailtavia. Tuskin koskaan yllän samaan! :)

    McEwanilta olen lukenut vain Sementtipuutarhan, Lauantain sekä Ikuisen rakkauden. Niiden perusteella olen kyllä niin vakuuttunut, etten ikinä moittisi Ewania ;) Kumpa pian ehtisin lukemaan loputkin Ewanut, tosin aiheensa puolesta Poltetta en paljoa odota kuin muita.

    VastaaPoista